FAQ NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA ODNOŚNIE ZGŁOSZEŃ NA UTYLIZACJĘ AZBESTU
- Czy mogę złożyć wniosek na utylizację azbestu jeśli w poprzednim naborze zrezygnowałem z udziału w projekcie?
-
Tak
- Czy grożą mi jakieś konsekwencje finansowe jeżeli zrezygnuję z realizacji wniosku?
-
Tylko w przypadku realizacji przez Wykonawcę prac związanych z usuwaniem azbestu (wyjazd na miejsce
lokalizacji itp.) - Czy mogę zrezygnować z udziału w projekcie po złożeniu wniosku?
-
Tak, należy taką informację na piśmie przekazać do gminnego koordynatora projektu oraz wykonawcy prac.
- W jaki sposób mogę skontaktować się z wykonawcą prac w celu ustalenia terminu utylizacji azbestu?
-
Informacja o wyborze wykonawców oraz osoba do kontaktu będzie znajdowała się na stronie projektu.
Wykonawca będzie się kontaktować z beneficjentami w celu ustalenia dogodnego terminu realizacji. - W jaki sposób będzie przekazywana informacja o zakwalifikowaniu wniosku?
-
Informacja będzie można uzyskać u właściwego Gminnego Koordynatora projektu lub w biurze projektu.
- Jakie załączniki są potrzebne do wniosku gdy azbest zalega na nieruchomości?
-
W przypadku azbestu pozostającego na gruncie:
kserokopia Oświadczenia Wykonawcy demontażu zgodnie z § 8 ust. 2 rozporządzenia Ministra Gospodarki,
Pracy i Polityki Społecznej z dn. 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego
użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. Nr 71, poz. 649 z późn. zm.) - nie dotyczy w
przypadku odbioru wyrobów zdemontowanych przed 6.05.2004 r. - Jakie załączniki są potrzebne do Zgłoszenia gdy azbest występuje na dachu?
-
W przypadku pokryć dachowych:
kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem Zgłoszenia wykonania robót budowlanych
związanych z usunięciem wyrobów zawierających azbest pochodzących z demontażu pokryć
dachowych na budynkachlub
kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem prawomocnego pozwolenia na rozbiórkę budynku lub przebudowę dachu złożonego do właściwego organu administracji architektoniczno-budowlanej.
Każdorazowo – jeśli charakter robót tego wymaga. - Czy na Zgłoszeniu są potrzebne podpisy współwłaścicieli?
-
Do podpisu Zgłoszenia lokalizacji uprawniona jest osoba posiadająca prawo do dysponowania nieruchomością której dotyczy ww. Zgłoszenie na cele związane z realizacją Projektu.
- Gdzie należy się zgłosić jeśli chce się usunąć wyroby zawierające azbest?
-
Należy się udać do urzędu gminy/miasta właściwego ze względu na lokalizację występowania wyrobów
zawierających azbest. - Kto może złożyć zgłoszenie lokalizacji w celu usunięcia wyrobów zawierających azbest?
-
osoby fizyczne (100% dofinansowania),